Molybden

Molybdén sa v potravinách vyskytuje najčastejšie vo forme molybdenanov a ako kofaktor niektorých enzýmov. Dobrým zdrojom molybdénu sú listová zelenina, cirok, niektoré strukoviny, obilné klíčky, mlieko, vajcia, koreňová zelenina a niektoré ryby. Odporúčaný denný príjem pre dospelého človeka podľa EFSA nie je pevne stanovený. US Food and Nutrition Board odhaduje bezpečný a adekvátny príjem molybdénu medzi 75 a 250 mikrogramov denne pre dospelých a staršie deti. Dlhodobý nedostatok molybdénu vo výžive je spájaný s intoleranciou cysteínu a metionínu.

Bolo preukázané, že molybdén prispieva k normálnemu metabolizmu sírnych aminokyselín. Pri konzumácii 5 porcií Many Prášku či Mana Drinku denne je príjem molybdénu 200 mikrogramov.

Užite si Manu ako súčasť pestrej a vyváženej stravy a zdravého životného štýlu. Mana je vhodná pre každého zdravého dospelého jedinca.

Zdroj informacií:

Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals, Scientific Commettee on Food, Scientific Panel on Dietetic Products, Nutrition and Allergies, EFSA 2006, on-line: http://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/efsa_rep/blobserver_assets/ndatolerableuil.pdf

Klinická štúdia:

http://onlinelibrary.wiley.com/doi/10.2903/j.efsa.2010.1745/epdf

Najnovšie blogy