Nový rok so sebou prináša aj nové predsavzatia. Ako ti môže Mana pomôcť?



Milióny ľudí očakávajú nový rok s nádejou, že bude o niečo lepší než ten predošlý. Chceme viac cvičiť, zdravšie jesť, menej sa stresovať a tráviť viac času s rodinou. Často to však zostáva len u tých želaní. Prečo je také ťažké novoročné predsavzatia dodržať a ako ti v tom môže Mana pomôcť? Prečítaj si viac v nasledujúcom článku.

Podľa prieskumu, ktorý v decembri 2019 realizovala spoločnosť Ipsos, boli najčastejšie novoročné predsavzatia tieto:

  • viac cvičiť,
  • zdravšie jesť,
  • ušetriť viac peňazí,
  • mať viac času na seba, rodinu a priateľov,
  • byť ohľaduplnejší k životnému prostrediu.

Určite sa zhodneme na tom, že ak by sme všetky tieto body do svojho života zahrnuli, citeľne by sa zmenil k lepšiemu.

PREČO JE TEDA TAKÉ ŤAŽKÉ NOVOROČNÉ PREDSAVZATIA DODRŽAŤ?

Aby sme na túto otázku mohli odpovedať, musíme ísť trošku viac do hĺbky a pozrieť sa na to, čo s nami snaha o zmenu robí po fyziologickej stránke... Aby tvoj organizmus mohol fungovať správne, musí si vedieť udržiavať stále vnútorné prostredie, a preto je tvoje telo regulované procesom homeostázy, ktorý sa dá chápať ako princíp udržiavania rovnováhy celého organizmu.

Možno sa teraz pýtaš, čo má tvoje vnútorné prostredie spoločné s tým, či svoje novoročné predsavzatia dodržíš, alebo nie. Odpoveď je vlastne celkom jednoduchá. Vzhľadom na to, že nie sme schopní udržiavať vysokú úroveň výkonu príliš dlho, tak sa ľahko vyčerpáme. Keď sa preto napríklad rozhodneš chudnúť a náhle znížiš príjem kalórií, tvoje telo sa bude naďalej snažiť udržiavať hladinu telesného tuku na takej úrovni, na ktorú bolo dlhú dobu zvyknuté a to ťa bude stáť energiu. Ten istý princíp platí aj pre zdroj našej motivácie. Preto je pre nás vo výsledku také ťažké novoročné predsavzatia dodržať – v dobrej viere si toho naberieme príliš veľa a výsledky očakávame ideálne ihneď.

Prelomiť zabehnuté návyky a vytvoriť si nové a zdravšie však trvá istý čas. Vedci z University College London vykonali v roku 2009 štúdiu, v rámci ktorej počas 12 mesiacov skúmali návyky 96 dospelých dobrovoľníkov. V priebehu výskumu zistili, že aby sme si vytvorili a predovšetkým udržali nový návyk, treba vydržať minimálne 66 dní, pričom vo výnimočných prípadoch sa doba pohybovala od 18 do 254 dní. Preto nemusíš panikáriť, ak sa ti nedarí naplniť svoje novoročné predsavzatia počas prvých týždňov – drvivej väčšine ľudí to trvá minimálne 2 mesiace.


EXISTUJE SPÔSOB, AKO DODRŽIAVAŤ PREDSAVZATIA EFEKTÍVNEJŠIE?

Na začiatku článku sme spomenuli zoznam najčastejších predsavzatí – viac cvičiť, jesť zdravšie, ušetriť viac peňazí, mať viac času pre seba a rodinu a byť ohľaduplnejší k životnému prostrediu. Toto všetko môžeš dosiahnuť, avšak nie bez zdravo nastaveného životného štýlu a regenerácie. Zdravému človeku pre správnu regeneráciu stačí dostatočný odpočinok a vyvážené jedlo. Na to však v zápale nového roka, práce a ďalších povinností ľahko zabúdame. Zameriavame sa na výsledok a seba dávame až na druhé miesto. A práve v tom ti môže pomôcť Mana. Obsahuje totiž všetko, čo tvoje telo potrebuje pre správne fungovanie, a to vo veľmi efektívnej forme.

Cvičenie a zdravá strava idú ruka v ruke. Jedno bez druhého totiž dlhodobo nefunguje. Zostav si reálny plán a nesnaž sa robiť všetky zmeny naraz. Mana ti pomôže efektívne doplniť vyváženú energiu, vďaka čomu sa potom môžeš lepšie sústrediť na svoj tréning. Vďaka dokonalému zloženiu, ktoré tvojmu telu dodá všetky potrebné živiny bez toho, aby ťa jedlo zaťažilo, môžeš Manu konzumovať pred, po aj počas tréningu.

Ušetriť peniaze i čas. Veľa ľudí má zdravú životosprávu spojenú s časovo náročnou prípravou jedla a s tým, že zdravé, kvalitné jedlo musí byť drahé. Chceme ti ukázať, že to ide aj inak. Ak predpokladáme, že priemerné, doma uvarené jedlo stojí asi 4 eurá, potom s každou porciou ManaPowderu ušetríš takmer 2,50 eur. Každá krabica ManaPowderu s obsahom 35 nutrične kompletných porcií jedla ti tak ušetrí 85 eur. Ak navyše predpokladáme, že príprava a konzumácia jedného jedla trvá priemerne 20 minút, tak v prípade, že si dáš Manu aspoň raz denne, ročne ušetríš vyše 120 hodín, ktoré môžeš investovať do seba či rodiny.

Pomôcť životnému prostrediu. Manu vyrábame z udržateľných rastlinných surovín a technológiami šetrnými voči životnému prostrediu. Všetky suroviny podrobujeme dôkladnej kontrole našimi vlastnými testami, laboratórnymi analýzami certifikovaných laboratórií aj klinickými štúdiami svetových inštitúcií. Vďaka tomu sme schopní starostlivo vyberať len také ingrediencie, ktoré majú vysoký nutričný obsah v pomere k zanechanej ekologickej stope. Neustále tiež hľadáme nové spôsoby, ako znížiť množstvo odpadu, ako nájsť maximálne ekologické obalové materiály a tiež ako využívať viac energie z obnoviteľných zdrojov vo všetkých výrobných procesoch.

Nech sú preto tvoje plány na nasledujúci rok akékoľvek, pamätaj, že na svete neexistujú dobré alebo zlé novoročné predsavzatia. Sú len tie, ktoré skutočne dodržíš. Skús to preto tentoraz naozaj trochu inak. Lepšie. S rešpektom k sebe i druhým.


Zdroje:

[1] Statista.com. (2019) America's Top New Year's Resolutions for 2020.
https://www.statista.com/chart/20309/us-new-years-resolutions-2020/

[2] Psychology Today. (2015) Why Is It So Darn Hard to Keep New Year’s Resolutions? https://www.psychologytoday.com/us/blog/motivate/201512/why-is-it-so-darn-hard-keep-new-year-s-resolutions

[3]  Verywellmind.com. (2020) How the Process of Homeostasis Works. https://www.verywellmind.com/what-is-homeostasis-2795237

[4] P Lally, Cornelia H. M. Van Jaarsveld, Henry W. W. Potts, Jane Wardle. (2010) How are habits formed: Modelling habit formation in the real world. http://repositorio.ispa.pt/bitstream/10400.12/3364/1/IJSP_998-1009.pdf

[5] F. L. Greenway, International Journal of Obesity. (2015) Physiological adaptations to weight loss and factors favouring weight regain. https://www.researchgate.net/publication/275278815_Physiological_adaptations_to_weight_loss_and_factors_favouring_weight_regain