Ako na posilnenie imunity? Ktoré vitamíny sú dôležité?

Vitamíny, posilňovanie imunity, zvýšená starostlivosť o zdravie. Slová, ktoré zaplavujú internet obyčajne v čase opadajúceho lístia a predvianočných nákupov. Tento rok to kvôli koronakríze vyšlo – bohužiaľ – aj na jar a zdá sa, že na Veľkú noc budeme miesto čokoládových vajíčok prehĺtať tabletky na posilnenie imunity. Alebo nie?

Vitamíny patria do skupiny tzv. mikronutrientov. Sú zásadné pre zachovanie funkcií organizmu, pre kontrolu metabolických procesov, vitalitu, odolnosť a pre celkové zdravie. O tom, že by sme mali konzumovať dostatok vitamínov, sme počuli už tisíckrát. Treba však rozlišovať, ktoré vitamíny konkrétne by sme mali jesť častejšie a prečo – a na ktoré by sme si mali dať naopak pozor.

V prvom rade treba rozlišovať vitamíny rozpustné vo vode a v tukoch. Ľudské telo má schopnosť uchovávať vitamíny, ktoré sú rozpustné v tukoch, v pečeni a v tukových tkanivách. Tieto vitamíny nemusíme jesť každý deň – ich nadmerná konzumácia môže byť pre naše telo dokonca toxická. V prípade vitamínov rozpustných vo vode je situácia odlišná. Telo ich nevie príliš uchovávať a prebytky sú vylučované močom. Ich príjem musí byť preto pre zachovanie zdravia v čase rovnomernejší a pravidelnejší.

 

MANA OBSAHUJE VŠETKÝCH 14 VITAMÍNOV

Medzi vitamíny rozpustné v tukoch patria vitamíny A, D, E a K. Je dôležité vedieť, že sa tieto vitamíny do tela nevstrebú dobre, ak nie sú konzumované spoločne s tukom. Inými slovami, potravinové doplnky s týmito vitamínmi môžu byť takmer neúčinné, ak sa neužívajú v kombinácii so správnym jedlom. Mana je aj v tomto ohľade ideálnou potravou, pretože obsahuje nielen odporúčané množstvo všetkých 14 vitamínov, ale aj potrebné množstvo vyvážených zdravých rastlinných tukov vrátane omega-3, omega-6 a omega-9 mastných kyselín. A práve tie výrazne zvyšujú vstrebateľnosť vitamínov. Bez preháňania tak môžeme tvrdiť, že je Mana nielen nutrične vyváženým jedlom, ale aj multivitamínom – len v trochu netradičnej podobe.

PRI VÝROBE MANY UCHOVÁVAME VŠETKY OBSIAHNUTÉ VITAMÍNY

A ako je to s vitamínmi B1, B2, B3, B5, B6, B7, B9, B12 a C, ktoré patria medzi vitmíny rozpustné vo vode? Tu treba myslieť v prvom rade na to, že sa niektoré z nich pri tepelnej úprave strácajú (najmä vitamín C). Čím dlhšie taká príprava jedla prebieha, tým menej vitamínov v potravine zostane. A tu je ďalší veľký benefit Many. Vďaka patentovanej technológii výroby a vysokorýchlostnému miešaniu za studena totiž uchováva všetky obsiahnuté vitamíny.

Mana pritom obsahuje všetky vitamíny skupiny B vrátane vitamínu B12, ktorý ľuďom stravujúcim sa na rastlinnej báze často chýba. Rovnako tak naše produkty obsahujú odporúčané množstvo vitamínu C, ktorý okrem iného prispieva napríklad k normálnej tvorbe kolagénu a k správnej funkcii krvných ciev.

Pýtaš sa, kde je vitamín F? Ten kedysi takisto patril do súboru zásadných vitamínov, avšak neskôr bol prekvalifikovaný. Hoci si svoj význam zachoval, ukázalo sa, že ide o dvojicu esenciálnych mastných kyselín a bol zaradený do skupiny tukov. Mana obsahuje obe.

JEDLO A MULTIVITAMÍN V JEDNOM

Tak si to teda zhrňme. Mana obsahuje širokú škálu vitamínov, od vitamínu A cez celý B-komplex až po vitamíny C, D, E a K. Tieto vitamíny sú pritom v Mane obsiahnuté v pomeroch odporúčaných Európskym úradom pre bezpečnosť potravín tak, aby nášmu telu priniesli čo najviac benefitov. Na základe všetkých laboratórnych analýz a nutričného štítku môžeme doložiť, že konzumácia Many prináša rekordných 173 zdravotných benefitov pre telo a mozog. Nemusíš sa tak báť, že by ti v dôsledku pravidelnej konzumácie Many čokoľvek chýbalo. Mana ti pomôže doplniť vitamíny spolu so zdravými tukmi, proteínmi a sacharidmi a zároveň podporí správne vstrebávanie týchto vitamínov.

A keby si mal/a náhodou chuť dopriať si okrem vitamínov obsiahnutých v Mane extra dávku navyše, pridávame na záver tip. Čo tak dať si napríklad zdravé smoothie s ManaPowder Origin, pomarančovou šťavou a so zázvorom? Alebo radšej smoothie s čerstvým lesným ovocím?

Zdroje: 

1. EFSA.europe.eu. 2020. Tolerable upper intake levels for vitamins and minerals. [online] Dostupné na: https://www.efsa.europa.eu/sites/default/files/efsa_rep/blobserver_assets/ndatolerableuil.pdf [cit. 31-03-2020].

2. Mojamana.sk. 2020. Prečo Mana?. [online] Dostupné na: https://mojamana.sk/pages/why-mana [cit. 31-03-2020].